חומרי איטום

כבישים נסללים כיום באמצעות תהליך הייטקיסטי מתקדם שכולל בתוכו שימוש במכונות כבדות ועבודה קשה של צוותי סלילתה כבישים. כבישים שנסללים ביעילות ובזהירות מחזיקים עשרות שנים, אבל הלחץ שעובר עליהם כל יום בעקבות נסיעות של מכוניות גבוה את מחירו לאורך זמן.

מדרכות גם צריכות תחזוקה מתמדת בין עם הקצוות שלהן מתפוררות או שנפרצים בהן סדקים. ישנם מספר סוגים של חומרי איטום  כמו פטיש חציבה אשר מתאימים עבור טיפול בסדקים של מדרכות, מטרתו של כל חומר היא לשם אטימת הדרך לארוך שנים.

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם בתהליך. דומאות טובות לאיטום תוכלו למצוא בחדרה.

קודם כל לפני שאתם מתחילים לאטום סדק במדרכה, אתם צריכים לנקות אותו. זהו בעצם החלק המורכב בתהליך, אתם תצטרכו קודם לנקות אותו ולהרחיב את הסדק על מנת שיהיה מספיק מקום בשביל להכניס את חומר האיטום.

בעזרת צינור אוויר ניתן לנקות לכלוך ושאריות יבשות שמצטברות בסדק, השימוש בצינור אוויר תהיה הדרך הכי קלה לעשות זאת. היתרון בשיטה זאת  הוא שכך שומרים על שלמותה של המדרכה בלי ליצור בה עוד שברים.

ישנם 2 דרכים לאטום סדק, עם חומר איטום קר או חומר איטום חם. צוותי סלילה משתמשים בחומרים שנית ומתודיקות שונות לאיטום על פי ההעדפות השונות שלהם למרות שעושה רושם שבדרך כלל משתמשים פחות בחומר איטום חם על כבישים חדשים יותר. חומר איטום קר כולל נוזל אספלט ונוזל אספלט המכיל בתוכו פולימר.

חומר איטום חם יכול לכלול בתוכו חומרי איטום שונים כולל כל החומרים שמשתמשים בגומי. חומרים אחרים מכילים גם גומי אספלטי, בטון אספלטי, אספלט מועשר מינרלים ואספלט מלא בסיבים.