הריון ולידה

תקופת ההריון היא תקופה מרגשת מאוד ובעלת תופעות פיזיות וריגשיות שונות אצל האישה.
לפעמים התופעות הן אינדיבידואליות אצל כל אישה ואישה כמו עליה או ירידה בתאבון,שינויים במצבי הרוח,עליה רבה במשקל או עליה מתונה יותר ועוד.
בשבועות ההריון השונים כמו שבוע 32 להריון או שבוע אחר יש ד"כ תופעות שונות.

עליה במשקל
כמובן שאחת התופעות של ההריון היא העליה במשקל,העליה משתנה בין אישה לאישה ובדרך כלל אינה אחידה.
כמה צריך לעלות במשקל בתקופת ההריון? התשובה לשאלה זו השתנתה במהלך השנים כך בשנות השישים ההמלצה היתה עליה של כ 7 עד 9 קלוגרמים בלבד,ובעשות שלאחר מכן ההמלצה עלתה ל 9 קילוגרמים עד 11 קילוגרמים מפני שבמחקרים גילו כי חלה ירידה בלידת פגים אצל נשים ששקלו במשקל זה,אך גם אין צורך להפריז,בבדיקה שערכו נמצא כי אצל נשים שעלו כ 13 קילו לא חלה ירידה בלידת פגים.

קצב העליה במשקל
בשליש הראשון להריון אין צורך בעליה של יותר מ קילו או 1.3 קילו – כ100 גרם בשבוע.
בשליש השני להריון מומלץ לעלות כ 4-5 קילו לכן מומלץ לצרוך כמות רבה יותר של קלוריות אבל לא בהגזמה כמובן כדי שהעליה במשקל תהיה מתונה יחסית.
בשליש השלישי כמו שבוע 27 להריון חלה עליה של כ 6-7 קילו כלומר חצי קילו בשבוע.
חשוב לדעת כי קצב העליה במשקל שונה אצל כל אישה ואישה לכן במידה ויש חריגות קלות אין צורך להתרגש מהן ותמיד מומלץ להתייעץ עם רופא ולשמוע את דעתו.

היתרון הכי גדול בעיליה במשקל הוא קבלת פסק הזמן מהמרדף אחרי בטן שטוחה והמשקל הנמוך.
עכשיו זה הזמן להבליט  את הבטן בגאווה ולהתרגש כל פעם מחדש שחיים חדשים נוצרים בתוכינו.