הקשר בין טניס לאיכות המזרון שלך

לפני שהפצח את השאלה  כמה חשוב איכות מזרון המיטה שלך לספורט בכלל ולטניס בפרט , אני רוצה לדון בקצרה כמה חשוב הכושר הגופני בטניס שולחן.

כושר למתחילי טניס שולחן

ברמת המתחילים,על הספורטאי לעבוד על כושר הסיבולת שלו כדי שוכל להסתובב לכמה שעות על הרגלים מבלי להתעייף. הגורם המגביל ביותר ברמה זו הוא הטכניקה והעקביות של השחקן.

כושר לשחקני טניס שולחן ביניים

ברמת ביניים, הכושר גופני מתחיל להיות גורם חשוב ביותר. עבודת הרגליים מתחילה להיות חשובה יותר והיריבים שלך מתחילים להכות בכדור  בצורה קשה יות, על- מנת לאפשר לכדור להגיע להגיע למקומות אסטרטגים.

כושר לשחקני טניס שולחן מתקדמים

 ברמה המתקדמת,  מרכיב הכושר גופני הוא חשוב מאוד. כמעט כל היריבים שלך יהיו בעלי טכניקה וטקטיקה טובה, ולכן הנותנים של היריב יכול להיות ההבדל בין הניצחון לתבוסה. כושר אנאירובי (יכולתו של הגוף לשרירים להתכווץ בלי לשרוף חמצן כלומר) חשוב לא פחות מסיבולת אירובית.

על מנת לשפר את הכושר הגופני שלך עליך לעבוד לשפר את כושר העמידה שלך והכושר אירובי. דרך רכיבה על אופניים, שחיה, ריצה, סקי ועוד הן השיטות העיקריות  של פעילות גופנית אירובית. לקפיצה בחבל יש יתרון נוסף, מעבר לסיבולת כיוון שבמידה מסוימת זה גם מדמה את עבודת הרגליים הנחוצה עבור  השרירים הנחוצים לתנועה מהירה בטניס שולחן.

וכמובן  אסור לשכוח עבודה על יציבות ושרירים פנימיים פושטי הגב אותם ניתן לחלק  לשני חלקים; חלק תחתון שנקרא גב תחתון וחלק עליון שנקרא זוקפים –  אשר עוזרים  לחזה של השחקן להמתח חוסר גמישות  של העזור  יגרום לשריר החזה להתקצר, דבר שיפגע בכוח המתפרץ של השחקן.

ברגע שהגב מתכופף קדימה שרירי החזה מתקרבים אחד לשני והבעיה מחמירה הפתרון: להגמיש אותם דרך יוגה או פילאטיס מכשירים. מלבד שיפור כושר העמידה שלך, אתה צריך גם לאמן את השרירים האלה משמשים בטניס שולחן. הפעילות גופנית כל השרירים חשוב לבריאות כללית, אך לטניס שולחן אני ממליץ במיוחד על תרגילים שמתמקדים ברגליים ובבטן.

כמו כן חשוב לזכור  כדי להגיע לפוטנציאל שלך עליך לאכול נכון ולישון על מזרונים אורתופדים. שכן בזמן השינה כל יכולת על השליטה אובדת לנו ולכן אנו צרכים לחפש  את התמיכה האופטימלית ביותר. מזרון אורתופדי טוב חשוב שיהיה קשה ברמה סבירה יעניק לגב שלנו את כל התמיכה האפשרית בזמן השינה. אנחנו אולי ישנים אבל הגוף שלנו ממשיך לעבוד , להזיז את עצמו ולהפעיל את האיברים הפנימים שלנו ולדאוג שלא ניפול ונתגלגל מהמיטה.